Aktuell debitering 2024
Vi strävar efter en planerad tillvaro där akuta problem kan lösas internt med gemensamt utarbetade rutiner istället för driftstopp. För att uppmuntra det är planerad tid billigare.
Bokad tid längre än halvdag på plats | 800 kr/h |
Bokad tid kortare än halvdag på plats | 900 kr/h |
Bokad tid kortare än halvdag remote | 800 kr/h |
Ej bokad tid | 1196 kr/h |
Spara med återkommande bokningar | |
Bokad två halvdagar i månaden | 2996:- /tillfälle (minst halvår) |
Bokad en halvdag i veckan | 2996:- /tillfälle (minst halvår) |
Priser exkl 25% moms |
Fakturainformation: Vi fakturerar månadsvis, har aldrig fakturaavgift och alltid 30 dagar betalningsvillkor. Schysst!
Skickas som mail med PDF, direkt till inscanningsadress eller Peppol e-faktura.
Debitering utanför kontorstid: Vardagar 18-22 timpris *1,5 ; Vardagar 22-08 timpris *2 ; Lördag/söndag och helger: timpris *2
Supportavtal
Vi hjälper småföretag att få känslan av att ha en egen IT-avdelning med verktyg och rutiner som fungerar. Med 20 års erfarenhet inom teknik och sälj för småföretagare håller vi er firma på spåret. Ge oss möjligheten att minska driftstopp.
- Garanterad tillgänglighet, ärendesystem och uppföljning. Prioriterad telefonsupport med fjärrstyrning.
- Ordning på datorer, telefoner, licenser, abonnemang, access-styrning och arkivering inkl färdiga anpassningsbara rutiner för on/off-boarding.
- Inventariehantering ingår; Rapport innehållande organisationens datorer inkl serienummer, inköpsdatum, leasingstatus samt ungefärligt nuvarande värde. Går att matcha med ert ekonomisystem.
- Riskhantering (complience-system) för Mac, varje dag kontrolleras sex säkerhetsrelaterade punkter. Användaren får mail om något behöver åtgärdas exempelvis säkerhetsuppdateringar, diskkryptering, stöldskydd och lågt utrymme. Branschksotnad 800-1200 kr per enhet.
- Löpande riskutbildningar online när det passar er.
- Rekommendationer för skydd mot ransomware, effektivisering av rutiner, gdpr-arbete och övrig it-lagstiftning.
- Kundportal med länkar till resurserna.
- Årlig licensöversyn.
- Årlig utvärdering på plats. Hur har saker fungerat, redovisning av statistik, planer för kommande år. Vi tittar även på interna processer och hur anställda jobbar i syfte att få förståelse, kanske hitta bättre alternativ och identifiera utbildningsbehov.
- Livscykelhantering ingår, gamla datorer wipas med certifikat innan elektronikåtervinning. Allt övrigt som får plats i väskan tar vi kostnadsfritt med oss till återvinning. (Ej fungerande maskiner är timdebitering för wipe).
- Sekretess, vi lämnar inte ut personuppgifter eller annan känslig information till tredje part utan Kundens skriftliga medgivande.
- Vi hör av oss när det händer saker i IT-branschen som påverkar er.
- Tillgång till mer omfattande prioriterad support enligt prislistan ovan.
Förslag på tillägg
- Alla kan logga in på alla datorer. Årskostnad 300 kr/enhet, startkostnad 3200 kr. Gör att man kan byta och komma igång snabbt.
- Säkra säkerhetskopior av företagsdata så den inte riskerar att försvinna oavsett vad användare råkar trycka medvetet eller omedvetet samtidigt som informationen stannar inom företaget. [prisinfo]
Kostnad
Priset påverkas av flera faktorer som vilka tjänster och leverantörer som används, komplexitet i miljön och kontoret och mycket annat. Prisexempel, 6 anställda med kontor i Sthlm, Google workspace-miljö, 13 596 kr/år inkl supportpott på sex timmar och säkerhetskopia av Google.
Hör gärna av er för snabbt ett möte så kan vi se hur vi kan hjälpa er samt kostnadsförslag.
Hos oss kan man köpa lösa timmar utan supportavtal, men när man bara har kontakt när något inte fungerar får man fler avbrott.
Beställ
Maila eller ring oss idag. Vi pratar gärna igenom ditt behov först.